op woensdag 18 juni om 20.15 uur in Het Ketelhuis te Amsterdam
Het Voorjaarsoverleg
de jaarlijkse debatavond over brandende kwesties in de filmwereld
(na de WK-wedstrijd Australië-Nederland die vanaf 18.00 uur op groot scherm in het café van Het Ketelhuis is te volgen)
met op de agenda dit keer:
* Wat voor films levert de cash rebate op?
Welke bijdrage levert de cash rebate aan de kwaliteit van de Nederlandse cinema?
Lost de regeling het 'Belgenprobleem' op?
Met als gasten:
Filmfondsdirecteur Doreen Boonekamp, directeur Marjan van der Haar van de Film Producenten Nederland en enkele producenten over hun eerste ervaringen met de nieuwe regeling; geluidsman Antoin Cox over de praktijk op de set van internationale coproducties
en Jacques van Heijningen die de 'winkel' van de Netherlands Film Commission presenteert.
En verder:
Updates en columns over andere actuele zaken, waaronder
* De auteursrechtplannen van Fred Teeven, die meer makers wil laten delen in de opbrengst van bioscoopkaartjes; commentaar van o.a. filmproducent Marc van Warmerdam;
* Het overschot aan vrouwenfilms, een column van filmredacteur Coen van Zwol
van NRC-Handelsblad;
* De door het ministerie van OC&W verlangde, extra heffing op filmkaartjes
ten behoeve van de vaderlandse filmproductie.
Presentatie: Isolde Hallensleben en Alex de Ronde.
De toegang bedraagt € 5,00.
Het verdient aanbeveling om kaarten te reserveren bij
Het Ketelhuis, Pazzanistraat 4, Cultuurpark Westergasfabriek, Amsterdam,
telefoon: 020 684 00 90 of via [email protected].
Type
professionele productie
Reageren / meer informatie
Je moet inloggen om te reageren